måndag 6 augusti 2012

Hjälp...........

jag behöver hjälp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag försöker göra inlägg med Bild men det kommer bara upp att jag fyllt kvoten och måste köpa mer utrymme en kostnad varje månad på ett par , tre  dollar är det någon som kan säga mig måste man det ????? eller kan man göra på något annat sätt, för att komma förbi detta ????????????????? 

Annars är det lungt på scrappandet men jag känner att lusten till att scrappa börja komma tillbaka ..............................

Hoppas på hjälp ..................

Kramar
//anneli

11 kommentarer:

  1. Hvor ville jeg ønske jeg kunne hjælpe dig, men jeg er slet ikke god til det her PC halløj, men jeg håber der kommer en der ved noget mere om det end jeg. knus morkaren.

    SvaraRadera
  2. Det har jag då aldrig hört att behöver betala!
    Jag vet att när de ändrade fick man installera google chrome, men om det har med det att göra vet jag inte!
    Hoppas det ordnar sig för dig!
    kram Lene

    SvaraRadera
  3. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig... Hoppas det fixar sig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Menn det verkar ju tokigt,har jag aldrig hört talas om,
    hoppas att det fixar sig så vi får fortsätta njuta av dina kort.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jo man har bara ett visst utrymme. Du kanske inte minskar dina bilder innan du lägger in dom. jag minskar till 700x700 bara för att kvoten inte ska ta slut.
    Sen så kanske du kan rensa bort lite sånt som du haft i några år?? Det har jag gjort för det är ändå ingen som tittar bakåt så lång tid. Du har säkert alla alster på annat ställe/och eller CD-skiva.
    Lycka till!
    kram/Y

    SvaraRadera
  6. Hej Anneli!
    Tyvärr vet jag inte så mycket om datorer. Men hoppas verkligen att det ordnar sig för dig:) Vi vill ju inte missa dina vackra kort som du gör:)) Så lycka till!

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  7. Så där har jag också fått men om du minskar ner dina bilder som du har lagt upp redan till under 70 kb så räknas dom inte med i utrymmet du får! Sen ha jag sett att någon annan har tipsat om att man kan lägga till en till mailadress (administratör) då ska du tydligen få mera utrymme också! Ha dock inte testat det sista själv!
    Däremot så minskar jag alltid ned bilderna nu mera!
    Du behöver inte köpa utrymme dock!

    SvaraRadera
  8. Hej igen!
    Nej du ska inte ta bort i Piccasa utan i din blogg.
    Det är ju bara att gå in under redigera och där finns ju TA BORT. (Fast det går även att ta bort i piccasa men det kan jag inte beskriva så här rakt upp och ned.)
    Lycka till nu
    kram/Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för tipset nu har jag suttit och tagit bort många bilder, händer ingenting står fortfarande att jag utnyttjat 100 % det blir nog att ta hit någon som kan fixa ...

      Pysselkramar
      //anneli

      Radera
  9. Men fy......precis detta fick jag uppleva i påskas,,,,hu!
    Jag löste det genom att göra en ny mailadress (g-mail), sedan lade jag till den som skribent i min blogg och vips, så har jag precis lika mycket utrymme igen...........+ att jag lärt mig en läxa att man måste minska sina foton som jag nu alltid gör i picasa när jag lägger in dom där.
    Hoppas du får till det, jag satt en helg helg och våndades innan jag hitta detta tips. Försökte oxå minska mina foton men orkade bara inte med det för det hade tagit huuuuuuuur många timmar som helst innan det gjort någon skillnad på utrymmet så detta är ett snabbt enkelt sätt att lösa ditt problem på.
    Lycka till!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig tack snälla för tipset men då kommer ju en liten fråga vet du någonstans man kan läsa om hur man gör när man gör en ny ( g-mail ) och lägger till som skribent ..........

      Pysselkramar
      //anneli

      Radera